søndag 27. mai 2018

Begynnelsen av innkjøpslista..

Himalaya fotblad, lekker plante, kommer med flere blomster i år. Jeg har fulgt den med blikket siden den kom frem gjennom bakken, så tøff i knoppstadiet at det alene kunne vært anledning nok til å plante den. Men nå er den altså i blomst. Og det er også alle de lilla kulene jeg satte. Det er jo bare lekkert!

En handletur i dag endet opp med en del nye planter. Blant annet denne, en passiflora, som alle rede har lange ranker som kan få tvinne seg rundt vaier og fylle opp tomrom. Dette kan bli lekkert sammen med roser og Clematis er tanken. I potte kan jeg kanskje dessuten klare å overvintre den etter hvert.

En ting til jeg er meget nøyd med fra dagens handletur. Plantestøtten jeg fikk fatt i til den lave Clematis. Burde kanskje kjøpt tre når jeg tenker meg om, en til ‘Rosea’ ved siden av og. Den andre satte jeg i stivclematisen på fremsida.

Ingen kommentarer: