søndag 3. september 2017

Hviledagen..?

Når jeg ser bakover dagen så virker det ikke som om jeg gjort noe? Men jeg hølt da på hele dagen, i mange timer ute. Ikke bare har jeg fjernet den orange dagliljen som sto her øverst i staudetrappa, jeg har jo også plantet den hvitbrokete busken i stedet. Men det kan da ikke ta så mye tid..

Jeg flyttet også den andre rosen fra kassen, Gertrude Jekyll, til gjerdet. (den sorte lille plastdingsen er for å markere hvor jeg har roten av Veronica, ikke lett å se den er der når jeg klarte knekke stenglene..) Nå henger hun trist med hodet, håper den kommer seg igjen.

Ok, så tok det litt mer tid med kassen. Ikke bare flyttet jeg den siste rosen. Jeg måtte også forsøke finne igjen all løk som var her (hm, fant ikke mange nok..) Så luket jeg idogt vekk enda mange mer røtter av geranium. Vel ferdig satte jeg ned Tiny Tim fra den store potta på baksiden. Det tok jo også sin tid for jeg måtte først pelle ut all dekorstein som lå på toppen av jorden. Det sammen gjelder for så vidt også den andre potta med hvitbroket kornell. Disse ble så trillet rundt huset til forsiden og grass plantet. Så vanne da.. Ikke rart at dagen gått.. At jeg så snøet inn noen time i kjøkkenhagen bidrar nok også til tidsforbruket.

Kanskje satt jeg mer på rumpa enn jeg husker, og bare nøt septemberdagen.

1 kommentar:

Merja sa...

Det är lätt att tiden rinner iväg när man håller på i trädgården. Man flyttar nån växt, klipper i en annan och flux har timmarna runnit iväg och man undrar var tiden tog vägen:) Det går fort när man har kul!
Lycka till med alla flyttade växter!