tirsdag 8. august 2017

Fremdrift

Kom hem først i dag og begynte direkte i hagen. Det regnet ikke og da gjelder det å passe på. Fikk satt opp rammeverket etter at jeg luket og lagt ned siste plank og duk under gjerdet. Som vanlig konstaterer jeg at man burde gjort slike ting FØR men planter men det hjelper lite når hagebedet vært der i snart 20 år.. Fikk det da til, uten å knekke noen knopper på rosene foran.

Kanstolpen hadde jeg alle rede malt på baksiden mot naboen men resten fikk jeg tatt nå. Trodde at det var så langt jeg kom til å komme i dag..

Men etter en sein middag så ble det en time til overs. Og da ser ser det slik ut. Åpningen har fått midlertidig fyll. Ja, for dette er egentlig baksiden. Jeg ‘stiftet’ bare fast dem med en spiker øverst slik at jeg fikk malt dem før jeg snur dem og fester dem skikkelig. Mer morsomt å se hvordan det blir enn å male dem liggende i boden. (tror også det tørker raskere ute over natta…).  Nå ser ikke veggen fullt så ensom ut lenger..?? Litt morsom at jeg klart å sette opp den midt i blikkpunktet når man kommer rundt hjørnet da.

Så, ettersom jeg setat innklemt ved siden av Alexander i dag og luket, og kjent den gode duften han sprer om seg så fikk jeg vel ta noen nye bilder. Jeg er nok blitt litt ekstra glad i denne rosen da den viste seg så tuff for noen år siden og klarte komme seg tilbake mot alle odds. Spørs bare om han noen sinne vokser seg kraftig..

Jeg tror forresten jeg klart å pønske ut hva jeg skal ha foran veggen, hvem rose jeg kan flytte altså… ellers blir det vel noe nytt..

Ingen kommentarer: