fredag 2. september 2016

Litt frukt

Eple år i år.. det er det. Jeg har tynnet så mye her at mannen trodde det ikke skulle bli noe igjen, men det var tidligere. Nå innser han og at det var lurt. Eplene er store og tidlig klare føles det som. Hos det her tre har det heller ikke blitt mange kart som treet kastet etterpå.

Om Czar plommene ga mange i år så er Opal ikke dårlig det heller. Ikke så mange enda men store, store som egg er de (forsøk å vise størrelsen..) og de er helt klart spiselige nå.

Pæretre i kjøkkenhagen da.. fortsatt mange frukter igjen på tre, det er uvanlig, men fortsatt så ser de triste ut. Noen sorte prikker og mange sprekker.. Jeg vet jeg burde ta det vekk men klarer fortsatt ikke helt overtale meg selv til det. Jeg lar det nok stå noen år til..

2 kommentarer:

Merja sa...

granna och fint röda äpplen! Här har vi massor. Tråkigt med dina päron.
Trevlig helg!

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Ja det var fine epler og store plommer, her har det vært lite av begge deler i år. Forstår godt at du nøler med å ta ned pæretreet, pæretrær er så fine i seg selv. Mitt tror jeg ikke det er en eneste pære på i år. Ha en fortsatt fin dag, hilsen Ingeborg