søndag 31. juli 2016

Rovdyret

Man ville jo gjerne kunne stole på at gullfisker i en dam ute skulle klare seg godt men slik var det jo ikke. De tre nye fiskene som holder den eneste overlevende selskap siden noen uker i dammen, lever fortsatt farlig, rovdyret har fått smak på fisk tror jeg. En aldri så liten avskjerming ble rask rigget til, avklipp fra bambusen, bøyd som buer. Holder nok ikke helt men gir en viss følelse av trygghet ( i hvert fall for meg..)

Ved dammen har jeg satt ner potten med Sarracenia planten jeg fant tidligere i sommer. Dem skulle jeg gjerne hatt mange flere av, så lekre!

Etter først å ha beundret disse på Botaniske hagen i Göteborg for to år siden og siden på Chelsea Flower Show i år så må jeg si at ha begjæret er vekket hos meg. Men det blir ved drømmen, jeg kan jo altids skylde på at jeg ikke har plass..

Ingen kommentarer: