søndag 17. juli 2016

Litt nytt igjen og småjobb..

To Clematis ble med hjem fra en tur i torsdags. Jeg har egentlig ikke noen særlig plass til flere Clematis som det er nå, men jeg har jo plass i kjøkkenhagen ettersom jeg enda ikke har fyllet helt opp etter hekken. Altså ble de plantet her.

Clematis ‘Aromatica’, til høyre..

Clematis ‘Hendryetta’, til venstre.

Og som en liten parentese så ble det med en gul stor gullfrøstjerne også, Thalictrum flavum glaucum. Nå plantet på forsiden..får ta bilde seinere..

I dag kjøpte jeg et til epletre også, James Grieve, så nå har jeg satt tre nye tre her. Nå holder det. (Får jeg bare flyttet noen rips og kanskje den ene bjørnebæret som ikke vil så..)

Med en overtråkket ankel, jobb, mye regn og sosialt samvær på starten av ferien har jeg nå endelig noen dager til hagen. Har fått lagt på plass sementheller så jeg har noe å stå på her bak.

Forsøk å grave opp en ripskordong fra en trang plass og dessuten full med bær er ikke lurt. Etter to uker ser den mer død enn levende ut. Skal få tatt av bærene og så den ikke ser så hemsk ut, og hvem vet, kanskje den kommer igjen?

I tillegg til heller har jeg begynt støpe opp en ny kant inn mot kassene. Den som var gikk i stykker når jeg gravet opp hekkplantene. Håper denne blir stødigere slik at jeg kan trå på den.

Så nå er det litt ved gjerdet igjen. Langsomt tar jeg plassen tilbake.

Men ser jeg litt på avstand så er det fortsatt ikke mye å se av mine planter, her er det fortsatt utsikt mot nabolaget, hvilket også betyr full innsikt til min lille hage.. noen dager til før jeg er ferdig, noen år til før det begynner dekkes til..

Så bare for protokollets skyld, jeg har fått på plass sementkanten nederst mot trappa, under bygget fra i våres.

2 kommentarer:

Merja sa...

Klematis kan man inte få för många av;))
Spaljerat fruktträd skulle jag också vilja ha! Ett päronträd.
Lycka till med dit!
Ha det fint!

Meta sa...



Tack för en fin vandring i din underbara trädgård
Kram min dotter