søndag 19. juni 2016

Helgens innsats

Når man begynner med høstens planlagte prosjekt alle rede i juni så er det her man tilbirnger det meste av helgen. Men nå så. Jeg har fått ned jordspydd, stolper og tverrligger på plass. Det hele er malt, gjerdet er vasket med huskvask, ikke sikker på om jeg skal male det..litt for gammelt og tørrt.

Så var det vaier da, den er på plass, to rader. Den tredje klarte jeg ikke helt bestemme meg for om jeg skal ha, tror ikke det..

Et eller annet må jeg ha å trå på, det fikk bli biter fra peisen som regeringen slått sønder, det skal bli noe annet etter hvert! Men idag ble det endelig en tur til Skoger hageland. Med hjem kom et epletre og et pæretre. Bestemte meg til slutt for at to fikk holde. Dette er Katinka..

Etter Katinka står nå solstikkbusken, eller de tre greinene som slått rot. Ikke rart de tok voldsom plass bak kirsebærstre. Nå fikk de bedre plass, håper bare de like villig lar seg forme som rips (men det vet jeg jo alle rede at de ikke gjør…)

Hva jeg skal gjøre med denne kassen har jeg ikke helt bestemt meg før enda. Muligens blir den fjernet og rabarbra får komme tilbake igjen?

Så var det denne da, pæretre. Gråpäron!! Yes, yes, yes, det har jeg ønsket meg siden jeg fikk huset!

Til venstre om Katinka står en rips kordong, den som var inneklemt ved Jostabæret men den tok jeg visst ikke bilde på. Nå er det litt mer plass igjen, men ikke så mye, ikke mer enn at jeg kan fylle opp men litt fler rips som må flyttes. Og kanskje, kanskje et bjørnebær.. så var det søyleepletre…

2 kommentarer:

Nora sa...

Så spennende prosjekt! Du viser vel resultater etterhvert?
Klem Nora

Meta sa...


Vad du kan min dotter! Snart får man alltså ingefärspäron i Norge! Kramis