lørdag 16. april 2016

Enda en våruke har gått

En litt kaldere uke med en del regn har det vært, men like vel, våren presser seg frem og det skjer som vanlig ting ganske kjappt. Blåveis i trappa blomstrer med en eneste blå glede, ikke rart, halv kvelt av timian og mose som virker ta helt over. Men den blå blomsten kommer igjen hver vår. Så kommer det opp krokuser, både litt her og der, fler og fler for hver dag..

Men fortsatt er det nok så tomt og lite grønt å se, ikke så rart kanskje for snøen har jo ikke vært borte såå mange dager..

Så dagens aktivitet. Det ble en tur til byggmarkedet idag, sesongens første. Nå er kassa fixet, det jeg skulle skiftet en plank på i hele fjor. Ettersom jeg ikke fant samme dimensjon som den planken som skulle vekk så ble hele de to øverste plankerekkene skiftet ut. Planken var skikkelig råten altså. Nå har jeg sett at det er to kasser til som har råtne planker men jeg tenkte få hem rett bredde, ikke skifte ut hele kassene.. få se om det blir av. Skal si at det skikkelig klør i fingrene for å få ned noen frø i bakken nå. I morgen kanskje? Enda er det tidlig..

Ettersom jeg skiftet to rekker i kassa satt jeg igjen med syv ganske greie småplank. Klarte selvfølgelig ikke å hive dem, ble til mer saging og to små kasser til ved rabarbra. Kanskje noe klarer å vokse i dem og bli litt høyere en rabarbrabladen? Trenger å få fyllet opp med jord bare..

I den høyre kassen har jeg en asparagus. Hvis man ønsker å dekke den for å få hvite asparagus, hva gjør man da. Skal den bare hyppes med noe som man tar vekk til høsten? Dette må jeg forsøke finne ut av.

Og nå er jeg spent, kan dette være ramsløken som jeg plantet i fjor? Det er i hvert fall ikke pepperroten, den ser helt annerledes ut…

Ingen kommentarer: