torsdag 2. juli 2015

Kanskje ikke heeelt nødvendig?

Kanskje ikke helt der enda, at marken er knøsktørr og det bare MÅ vannes men jeg tenker være litt føre var i år, eller kanskje det at det ikke er særlig mer enn en uke siden jeg plantet noen nye stauder her.. Uansett, jeg vanner, et sted hver kveld, før jorden er så tørr at den ikke trekker vannet til seg lenger..

Ellers har noen dagers fokus vært her ved pergolaen. I år er det fullt med hvite blomster, både på sider og tak. (Kommer sikkert bli så der tungt igjen til vinteren når snøen legger seg oppå..) Nå er jeg igang med å fjerne brudespireahekken på innsiden og plante til med noen skyggeplanter i stedet. Men både varmen og en vond håndledd satte en stopper for videre fremdrift. Klarer helt enkelt ikke være seg klippe eller krafse rundt i jorden akkurat nå..

Så jeg har ikke jobbet så veldig mye i hagen de siste to dager. Jeg og den nygamle spinnrokken har kost oss på terrassen.. det er for varmt for å gjøre noe særlig annet enn i binde opp og klemme i stykker lus på rosene..

Fikk hjelp av regeringen å henge opp mitt siste ‘kunstverk’. Penthouse i morelltre.. Måtte bli det da jeg klarte skru sammen bitene litt feil.. Men det ble da en fuglekasse like vel..

Ingen kommentarer: