søndag 12. juli 2015

En skikkelig bøtte regn

Det er litt for seint å angre seg nå. Denne frodighet nederst i staudetrappa er nå fjernet og tilplantet på ny. Litt synd, særlig med tanke på brudespireahekken som endelig hadde begynt å se fin ut.. Men jeg velger å tro at det er til det bedre..

Ikke minst skal den lille gangen bli bredere, jeg må bare få kjøpt de fem heller som må til. Og nå ble det mer åpent og lyst. eller na ja, de har regnet så så veldig lyst er ikke sikkert enda, 15 mm på noen time kom det.

Roser, jeg skylder på roser. Nå har jeg setat i to dager og lurt på hvor jeg kan få plass med noen. Og dette hjørnet har vært et trøbbelhjørne lenge, ikke minst med den gule ‘gigantvädden’ som svaiet 2 meter over bakken..

Clair Renaissance, Leonarde da Vinci og Rhapsody in Blue. Bedre bilder når det blir bedre vær igjen.. Så lengst til venstre har jeg flyttet rosen som jeg tidligere satte ved trappa, Louise Bougnet.. Så fikk jeg plass med en Echunacea purpurea ‘Magnus’ og enda en Marmelade, liker så godt  disse..

Kan vel helt sikkert skje det kommer noe mer  her og men det får vente til det tørket opp litt først. Det ble så vått og klissete at jeg vare valgte forlate alt sammen, får rydde i morgen i stedet..

Dagen begynte med fint vær, og dammen ble vasket. Selvfølgelig klarte jeg nesten å komme helt i mål uten uhell, men så, gikk pagodaen i stykker. Nå har jeg plantet til med enda en Acer..

Acer palmatum ‘Atropurpureum’ og ved siden av en liten bregne, Athyrium niponicum ‘Pictum’. Denne japanske fjærbregnen ser jo ikke stor ut nå men skal kunne bli 50 cm..

Så rent bortsett fra at jeg ikke fikk plantet den siste Veronica idag, så synes jeg at jeg har fått gjort ganske mye idag..

1 kommentar:

Rita sa...

Det ser veldig frodig ut hos deg og jeg liker at hagen ikke blir for striglet og stram. Men enig i at man trenger rydde litt av og til. Noen planter brer gjerne om seg så mye at de tar oppmerksomheten fra andre. Kos deg med hagen og håper du får godvær snart.