mandag 15. juni 2015

Kjøkkenhagen w 24

For to dager siden vannet jeg ner 20 mm og idag har jeg vannet ytterligere 15 mm. Kan bare håpe det holder nå som det er blitt varmt og særlig som det blåser. Lurer på om ikke vinden er det som tørker opp jorden mest? Så gjennom bilder fra forrige sommer, det er seinere i år, ca 2 uker. Særlig gjelder det bønnene, de er seinere enn seinest. Nå har jeg satt nye igjen om lørdagen  slik at det ikke skal bli helt tomt. Noen av de gamle har vist seg men på langt nær alle.

DSC_0015

Jeg hadde ikke mer enn kjøpt de nye bønnene så kikket noen av de tidligere opp. Kan ikke helt skjønne hvorfor de er så treige i år..

Noen kasser ser tomme ut, andre er fulle. Spenat ble til suppe i aften, nam nam, sallat har vi tatt av hver dag ellers. Et eller annet sted under salaten er det tre rekker med rødbeter som sagt..

Tragiskt..

(her har jeg sått noen frøer i helgen som var..)

Så har jeg gjort det jeg kan for grønnsakene. Vannet, gjødslet og luket. Nå må været hjelpe meg med resten.

Her fikk jeg i hvert fall hjelp av regeringen i kveld. Portstolpen hadde knekket så nå er en ny på plass.

Ingen kommentarer: