fredag 12. juni 2015

Forsiden, det lange beddet

Hva skjedde. Forsiden som for bare noen uker siden virket så tom og stusselig begynner å fylle seg opp. Ikke på alle plasser men i stort sett så kommer det noe overalt. Noen planter og løk har jeg klart plassere planken over har jeg oppdaget, blant annet noen Allium jeg liker så godt. Nå ja, jeg får sette nye til høsten, enklere det enn å grave opp.. Plassen nærmest postkassa er fortsatt litt spinkel men her har jeg satt ner noen av de staudene jeg gravet opp deler av tidlig i vår men jeg trenger noe mer.. Noen stauder vil ikke vise seg igjen i år, noen kommer opp men er spinkle. Disse burde jeg vel egentlig redde over i potter så de får bli kraftige før jeg planter dem igjen men akkurat nå er det skikkelig tørkevær, bedre å la dem stå. Tulipaner trives godt nå som det blitt mer jord i bakkant av det lange beddet men jeg har nok bommet litt på plantehøyder.. Asch, ja, kommer en tid for mer innkjøp, akkurat nå har det stått stille, kom liksom ut av det hele. Men jeg har planlagt noen fler solhatt her så det må jeg holde av plass til. Men i det store og hele, det begynner se mye bedre ut og plankene ser man nok snart ikke lenger.. Nå får jeg satse mer tid på oppbinding.

Disse alliumløkene hadde jeg glemt når jeg satt ner plankene…

Ingen kommentarer: