mandag 1. juni 2015

En liten kveld i hagen..


Som vanlig så blir timene bare borte. Skjønner ikke hva lang tid det tar å gjøre så lite. Klippet litt av spireahekkene på forsiden og gikk siden løs på pilene. Fjorårets forsøk til å flette videre så ikke helt pent ut. For mange av de ursprunglige kvistene har tørket inn. Denne som etter hvert har blitt dobbelt så høy som den var ved innkjøp fikk  bli et utfall av kreativitet. Mer gøy i selve skapelseverket enn hvordan skapelsen ser ut men slik ble det. Med to snor som trekker midten ned mot den 'stammen' som er flettet.



De andre to fikk bare en rask 'sammensnørping' etter litt spontan fletting.. regner med at det vokser ut til mer likt en ball på toppen igjen.


Så mine små pinner, stiklinger, som jeg satte i fjor, bandt dem sammen mot en bambustav som støtte i midten. Aner ikke helt hva jeg skal gjøre med disse to enda. Jeg får bare forsette ta vekk sideskotten.


Men først i gang i dette hjørnet og ettersom jeg klippet hekken bak så falt min blikk på  bambusplanten..

Slik ble det etter at jeg gått løs på de lengste stilkene og tynnet ut de tynneste og tørre. Noen av de spissete rotskuddene forsvant med saksen også... (skikkelig skarpe 'mordvapen')


Skørden, om man nå kan si det, ligger og venter på i morgen eller når jeg får tid å gjøre noe med dem. Jeg har 'kvistet av' dem og tatt av toppen. Litt imponert over hvor pass kraftige dom faktisk er. Nå skal jeg fundere ut hva jeg vil bruke dem til, det er tross alt ikke så alt for mange.


(den grønne er en kjøpt blomsterpinne, mange av disse er ikke så langt unna..



Så rent bortsett fra at bilden idag er tatt mye seinere på kvelden enn gårdagens så ser man også forskjell på bambusen, som nå ser mer tilpasset sin plass i størrelsen..


Ingen kommentarer: