lørdag 9. mai 2015

Siste planken..

Lørdagen i hagen måtte brukes til å få ferdig planken syntes jeg. Jeg liker ikke noe særlig at ting ligger halvferdig. Egentlig var det hjørnet på dammen, elkoblingskassen, som skulle ferdigstelles men nå var det ikke mye plank igjen. Så her ble alle de resterende prosjekt tegnet opp før jeg kappet. (Usikker vær gjorde at jeg ikke rakk sluttbildet før regnet tok ved..)

Nå ble det så lite igjen at det ikke hølt til lokket like vel. Tenk, 2x25 cm var alt som trengtes men det hadde jeg altså ikke. Får finne et alternativ i morgen. Når jeg begynte her så kom jeg på at jeg måtte rydde unna hellene som ble til  overs. Da blir det fort mer jobb. Denne skal dit, da må dette dit, ditt og datt, det tar sin tid.. og jeg lar meg avledes.

Noen sjøsteinsheller, akkurat hva jeg klarte få ner ved kassene. Da ble det små rødlige murheller igjen som jeg kunne erstatte det stygge fra pjuskebeddet i høst, der hvor jeg la ner tegelstein og annet. Litt her og der.. (ikke stolt av trasige heller, må nok skiftes.. og det gjelder rosen i kassen og, nå ser den helt død ut..)

Timene går.. så skulle jeg bli ferdig med planken så måtte jeg spare dette siste til en annen dag. Igjen ligger en fin stabel med røde tegelstein. Dem skal jeg nok få bruk for ved et seinere tilfelle..

Får håpe på litt mulig hagevær i morgen ettermiddag. Nå er det  regn og kaldt, tre grader..

Ingen kommentarer: