torsdag 18. september 2014

Meg og saksen

Det er jo så tomt!, sier jeg hver vår. Siden går seinsommeren åt til klipp, saksen og jeg er bestekamerater virker det som. Den lille staudeerteblomsten jeg sådde for noen år siden er alt annet enn liten i hjørnet av rosenhagen. Og epletre har ikke lenger noen eple kvar. Bak det tre som var så litet slynger seg Clematisen noe voldsomt, Tage Lundell har blomstret en runde til, men mest på nabosiden ser det ut som.. Til tross for at dette er hagens mest solrike hjørne så ser det dunkelt ut.

Men etter noen time og fler turer bort til komposten er det atter lys og luft. Tre ble av med noen av de nederste greinene og. Nå går det å sitte ‘under epletre’ igjen. Men så, skulle akkurat til å hive meg i bilen etter atter en rosebuske (det må da være salg på gartneriet nå??), ombestemte jeg meg. Røttene til lukterten fikk stå kvar.. kanskje vil jeg like vel ha den? Eller kanskje en klatrerose i stedet? Eller bare en eller annen høy staude? Enkelte ting er det lurt å sove på tror jeg.

Ingen kommentarer: