søndag 10. august 2014

Hagekvelder, ‘ på flyttefot’

Hjortetrøsten er flyttet. Den ble helt enkelt for stor der den sto i midten av staudetrappa, stjal både plass og lys. (Den er nå planert bak huset i stedet)

Der hvor den sto fant jeg igjen noen oxalis som ikke fikk plass å komme opp i år, og så flyttet jeg denne, Rote fuchs, det må jeg huske på. I midten kom en Lilje pardalinum (måtte deles i år..).

En av liljeknollene havnet her og, på andre siden av trappetrinnet. Det må jeg forsøke huske på for jeg skal ha en staude til flyttet hit..

Bak har jeg plantet en gul Verbascum som jeg fikk av Elly, håper den vil trives her for fra før av har jeg en hvit også i samme bed men jeg regner med anledingen til at den ikke tok seg er for at det var for mørkt bak hjortetrøsten..

DSC_0081

Den Hjortetrøst jeg flyttet satte jeg foran espalieret med kaprifol (helt til venstre). Håper den tar seg opp etter hvert igjen. Den i midten trives i hvert fall godt her. Den nye ser jo ikke als like voldsom ut nå som den ble plantet her, men for staudetrappa var den helt enkelt for stor!

1 kommentar:

Bettina Bäck sa...

Hm. Måste också flytta runt lite kompisar. Ska göra det när värmen väl lägger sig och det går att vara utomhus och jobba . . .