søndag 6. juli 2014

Kjøkkenhagen w 27

Det har inte regnat mycket  den här veckan heller så jag har vattnat. Nu tror jag det är ganska vått, så pass att jag blev tvungen att krafsa lite i jorden för den blir så hård när man vattnar med hageslang. Her fant jeg frem til noen svartrotplanter i midten også, de sto i skym unna av spinaten.

Ellers så gror det. Asparagus har svart på det regnet og vannet jeg bidratt med ved å skyte noen nye skudd og bli kraftigere synes jeg..

Det ser ut som rødbetene kommer seg og, men gulerøttene jeg hadde her har nok gulerotfluene funnet frem til, det er i hvert fall hva jeg tror for enkelte planter ligger tørre mot jorden om morgenen.

Kål er planter med mye tørst har jeg merket meg. Når jeg øker vanningen øker de bladveksten. Men et eller annet sted der under skal det bli maineper..

Den største skal snart komme på middagstallerken.

Bondbønner kan vi snart spise av, sukkererter er alle rede avsmak og pillertene er rett rundt hjørnet de og. Bønnene kjemper på oppover stativet..

DSC_0014

Tenk om alt hadde hvert like godt i gang, potetene misstenker jeg for å ha fått brunrøte, fortrenger det noen dager til og håper på at jeg sett feil.. Håper, håper at det kun er noen tørre, sorte flekker på bladen men jeg lurer nok meg selv…

Maisen er der et eller annet sted i ‘bushen’..

Gul løk.. og gulerøtter. Måtte ta opp en, den var ca som mitt pekefinger.. knaskerøtter i all ære men de får stå litt til. Men hvitløk hade vissnet og lagt  seg. De får henge til tørk under kirsebærtre.

Tilfredshet når man ser middager i sikte..

Ikke til å tro, og dette på friland!

Ingen kommentarer: