mandag 30. juni 2014

Enda en plank

Jeg tror jeg liker aller best å sitte i Lunden under trekronene om kvelden akkurat når solen begynner gå ner. Da blir det så fine skygger mot veggen. Egentlig sitter jeg mye her hele dagen om det er varmt, herlig å høre lydet fra vannet..

Men så var det atter en plank. Helt i bakkant, mot rosen og Clematisene har jeg satt opp en plank til nå. Jeg satte jo dit en slik grøn, bølgete plastkant i våres og gjett jeg har irritert meg over den. Praktisk, ja visst men gida meg så stygg!

Nå er altså denne lille kassen to plank høy den og, så som kassene ved siden av. I hvert hjørne ble det dessuten plass til to rosenspirea. Dem hadde jo en tynende tilværelse i spireahekken mellom Lunden og Rosenhagen. Med litt hell kommer de å trives her, det er i hvert fall ikke mer skygge her enn der de kommer ifra..

Ettersom de stått inneklemt i hekken så ser de ikke så runde og kompakte ut akkurat nå men jeg ville vente noen dager med å klippe ner dem. Det kan jo være at de orker beholde blomsterknoppene..

Som vanlig er det slik at hvis jeg vil plante noe så må jeg flytte på noe annet. Nå som jeg laget kassen til syrinhortensia og nå disse to rosenspirea, ble det noen få brudespireaplanter til overs. Disse har jeg nå plantet til hekk ved inngangen. Her har det jo som mannen sa, en gang stått en like dan hekk. Lurer på hvorfor jeg mente den måtte vekk??

Ved inngangen forresten. Mine potter fra baksiden flyttet hit i helgen.

Ingen kommentarer: