tirsdag 11. mars 2014

Et litet vårtegn

Et litet vårtegn og optimistisk fremtidstro er vel at treplattingen er tilbake forran ytterdøren igjen. Når først snøen hadde forsvunnet der den sto inntil veggen på baksida så kunne den jo like gjerne bli lagt på plass og.

Med helgens go’vær som har hållt i seg så ble snødråper måket frem og, tenk at de som vanlig hadde planer om å blomstre under flere decimeter snø.. nå skal jeg se dem.

Fortsatt er det mye snø, den er tung og kompakt. Men nå klarte jeg ikke helt la være å begynne måke frem en bit av stien. Hvor pass tung den har vært i vinter synes ekstra godt på stangen til regnmåleren, til og med den har fått en knekk!

Rhododendron ble befriet fra snøen og det ser jammen ut som om den skal ha klart seg, utrolig for den lå rimlig platt mot bakken..

Men det måkes saktelige her, enda er det for mye for å finne igjen sitteplassen i rosenhagen tror jeg. Det pleier jo være til påske og i år er det så sein påske at jeg håper jeg slipper..

Nå er det i hvert fall åpent rundt hele huset, endelig! Jeg liker å kunne rusle rundt og se på hvordan snøen minker og lete små, små vårtegn.

7 kommentarer:

Marit sa...

Hjelpe meg så mye snø du har da! Men det forstår jeg hvorfor, for du bor jo mye høyere opp enn det er her. Men det er godt å se at våren er på vei til deg også!

Åshild sa...

Jeg er veldig sjokkert over snømengdene. Eller - faktisk stemmer vel de til årstiden, det er her vi ligger foran skjemaet.

Nora sa...

Du er jamen en tålmodig sjel, Mia! Jeg hadde fått panikk forlengst! Å se vårblomstene som har vokset under snöen er et under hvert år - utrolig hva de makter.
Klem!

Turid sa...

Vi er flere :) Så trøsten må være det. Vinteren har absolutt ikke sluppet taket her heller, snøen ligger meterdyp fortsatt og jeg lengter etter vår. Ha en fin torsdag, Mia.

Inger Marie sa...

Hei Mia:)
Jaa...du har noe snø enda..håper på milde dager og god smelting slik at du kommer deg ut i hagen:)
Jeg som bor ved kysten glemmer fort hvor mye det kan være bare noen kilometer leger inn i landet....bortskjemt vil vel noen si:)
Ønsker en fin kveld:))

Gentiana nivalis sa...

Huff, det var mye snø. Helt sprøtt at den har knekt regnmåleren! Får håpe det ikke er sant at det skal bli kaldere, men at sola står på nå i mars. Du må få vår nå!
Jeg tror vi har blitt reddet av at Tyrifjorden ikke har fått is i år - det mildner klimaet!

Bille sa...

Hei Mia! Fortsatt rikelig med snø hos deg, men det minker og det er jo tydelig at våren begynner å innta hagen! Artig å følge deg hver vår, for når du graver fram våren som du pleier, så lyser det jo forventning og overivrig gartner lang vei :) Selv om du har snø litt til, så ser det vel mye bedre ut hos deg også, enn for ett år siden. Kjekt å sette ut tretrammen, og andre ting man jo tar fram hver vår. Det blir mange små ritualer som forsterker årstidene, herlig :)