søndag 9. februar 2014

Vinruta

Den her bilden fikk meg å huske på min lille Vinruta, Ruta graevolens, som jeg sådde i 2011. Den fikk ju flytte hit i –12 og mye har skjedd siden dess. Men i somres så tok den fart og begynnte vokse, og blomstre!

Er det ikke konstig. I blant når man helt gjett opp en plante og nesten glemt den, så kommer den som om den aldri hadde tenkt seg noe annet. Ikke at den kanskje er av de ståtligeste planter som finnes men den gledet meg utrolig der den blomstret med sine små gule blomster blant roser og annet ved rosenhagen. Det, hadde jeg aldri trodd.

Hvis man leser HER om Vinrute så kan man jo lure på hva det var jeg ville ha den til.. (jo, mener en gang jeg lest at røttene skal kunne gi en rød farge..)

3 kommentarer:

Mariann sa...

Kanskje ikke den største og mest prangende hagevekst, men jeg syns den hadde søte blomster og nydelig bladverk!
Ha en fortsatt fin søndag!

Helene Orskaug sa...

Hei! Så herlig å se på de frodige og vakre bildene dine fra sist sommer! Jeg er stadig innom og ser på bloggen din, men klarer ikke for alt i verden å lese noe av det som står her!!! Jeg har prøvd med de aller sterkeste brillene mine, men skriften her er og blir alt for liten til å tyde, dessverre!! Men jeg koser meg med alle de fine bildene dine, da, selv om jeg savner å lese om alt det du driver med i hagen din!!
Hilsen Helene :-)

ulla laiho sa...

Det är roligt att bli positivt överraskad. Den har ett väldigt vackert bladverk också.