søndag 28. juli 2013

Din andre rosa rosen i knopp

Den lille, søte rosen ved siden av ‘Ghita Renaissance’ som var i knopp når Ghita blomstret, hadde begynnt slå ut i torsdags kveld.  Nå når jeg kommer hjem i kveld etter en helg på fjellet så var blomstringen over. Synd, for jeg hadde trengt se den i full blomst. Ikke lett å si om jeg forvekslet de begge men dette skulle altså være Rosa ‘Gertrude Jekyll’ hvis jeg nå ikke har gått helt i surr. Jeg graver om og flytter hele tiden har jeg merkt, så at holde rett på hvem som er hvem er en mindre utfordring..

Med nærbilder kan det meste se tjusigt og frodig ut, i hvert fall temmelig ofte. .Hvis man tar med litt mer er det ikke bestandig like glansfullt. Akkurat nå føler jeg at jeg angrer en smule mer enn jeg føler godt, når jeg ser hvor tom denne kassen ble etter jeg fjernet alle stauder som var her. Ja, nesten alle da, for noen er igjen.. Får innerlig håpe rosene her takker meg og tar i å vokse hvis jeg byr på litt mer vann.. I aften har vi kjørt gjennom fler regnbyger på vei hjem men her kommer det bare noen få drypp. Ja, ja, jeg har lovt meg selv at jeg ikke skal klage, være seg på tørke eller varme, denne sommeren trenger vi etter de tre siste. Så, jeg fyller opp vannkannen og gir denne kassen atter en ny rotbløte.

2 kommentarer:

Gardens at Waters East sa...

The first photo is beautiful. Love that color. Nice to visit you today. JC

Nora sa...

For en skjönnhet!