fredag 14. juni 2013

Litt fra hagen

Det har vært så mye annet å fokusere på denne sommer at det ikke blitt så mye bilder vist egentlig fra selve hagen. Nå, med lyse midsommernetter er klokken langt over seint når jeg kommer inn. Spesielt nå ikveld som jeg ikke skal på jobb i morgen. Nå sitter jeg i hvert fall med ny PC og sliter, alt virker så bakvendt når det er nytt,,

Men litt fra hagen.. Det virker som dette er et år for løker. På baksiden blomstrer en stor lilla allium og ved siden av kommer en mindre. Kan det muligens være en liten utgave av Mount Everest som var der men ikke vist seg på to år? Forblir den hvit så er det det.

Det er grønnt og frodig i hagen nå. Langsomt begynner jeg tenke på hekkeklipp (alle rede!) men espalierene ser stusselige ut. Klatrerosene frøs helt ner i vinter og all clematis har enda ikke kommet opp. Ser kanskje litt smårart ut? Men fungerer vel på en måte fortsatt som vegg.

Bildene er fra igår. Da hadde det regnet, tenk, nå var det mange dager siden det kom mer enn noen få stenk. Hoppas de 15 mm som kom fuktet jorden på ny (og at regntiden ikke vedvarer..)

Det er frodigt på en måte og på en annen tomt. Jeg har klart å ikke handle en massa nye planter men nok ser det ut til at jeg har plass. På flere steder er det tomme flekker som møter meg. Det må være fler planter som ikke klarte vinteren…

Jeg forsøker lukke øyne for alt som ikke er der og heller fokusere på alt som faktisk kommit. Mine tre kasse midt i rosenhagen for eksempel. Nå ser man neste ikke at det er tre kasser lenger,,

Nå har jeg testet ut PC,en og nedlasting av favorittprogrammer. Mulig det kanskje blir litt mer etter hvert. Jeg fastnet helt for lyset her mot veggen, dette er Lunden bilder som verkligen ser myke ut.

Det var litt av hagen i midten av juni.

3 kommentarer:

Bettina Bäck sa...

Det ser frodigt och härligt ut! Ja, kanske är det ett år för lökar? Nu när du skriver det så har det ju faktiskt varit en himla sprutt på dom. Bra det. :-)

Bille sa...

Herlige bilder fra hagen din, Mia! Enig med deg i at det er best å fokusere på alt som har greid seg. Mange planter er trege i år, og jeg synes det virker som om enkelte blomstrer mer enn normalt, mens andre liksom blomstrer mindre. Regner med at mye kan skyldes på vinteren.
Synes ikke espallierene ser tomme ut når det er så mye grønt ellers. De pynter jo opp uten klematisene også, og snart endrer det seg vel.
Likte steinene i rosehagen, ser så trivelig ut hos deg!

Hilde sa...

Flotte bilder fra hagen din, det ser så velstelt og frodig ut!!