søndag 26. mai 2013

Fiskarna har flyttat ut!

Åh, i dag har det vært så der herlig varmt igjen, riktig sommerdag med grilling til middag. Fiskene fikk flytte ut, klarte ikke vente lenger, det er så tomt i dammen når vi sitter på baksiden med kaffekoppen. Blikken leter etter fiskene, som ikke var der. Måtte det nå ikke bli så der himla kaldt igjen med frost!

Idag har jeg malt, hele dagen, føler meg helt stiv og støl nå men det gjelder å passe på når det ikke er vått. Luking og annen hagekos får vente. Alle kasser i kjøkkenhagen er malt blå nå og Pergolan har fått et strøk til. Et strøk fikk også torsdagskassen på baksiden.

Morelltreene er fortsatt hvite men nå snøer det små kronblader ner på malingen,, vakkert var det like vel.

Hekken begynner bli grønn, snart er jeg atter skjermet. Man ser riktig hvordan det vokser fra time til time. Med det varme været vi hatt forrige helg og alt regn vi fikk i uken og nå varme igjen  så vokser det så det knaker ..

De første Clematisene har knopp, nå venter jeg spent på fjorårets nykomlinger. Husker ikke helt hva jeg plantet her men får vel slå det opp etter hvert. Knoppen ser i hvert fall lovendes ut.

Og det gjør den her Clematisen ved kikkhullet og. I år er den endelig blitt litt stor, og full med knopper.

Nu er det så mye som burde legges til bloggen og så lite tid til PC, nå vil man helst være ute og nyte været og de lange kveldene. Får bare håpe været holder i seg litt til.

Ingen kommentarer: