fredag 17. august 2012

Geranium x oxonianum ‘Southcombe Double’

Trodde ikke denne hadde tatt seg i det hele tatt så det ble et gledelig återseende når jeg hølt på her ved Trattorian. Denne lille Geranium som jeg kjøpte på Vegge i mai har nok helt forsvunnet under alle andre planter her, nå som jeg klippet vekk litt av gresset som lagt seg over den og fjernet noen Geum så begynnte den pløtslig vokse, og blomstre. Na ja, kanskje ikke den største blomstringen jeg har sett men en nydelig liten rosa blomst byr den i hvert fall på.

5 kommentarer:

Turid sa...

Det var jo en søt liten sak - godt at du fikk den frem i lyset! Disse små plantene har lett for å forsvinne blant de andre plantene - selv har jeg en liten geranium 'Dusky Crug' - som er ny av året og har mørke blader og lys rosa blomst - som jeg må holde øye med for den begynner å bli gjemt under en hosta!
God helg til deg!

Cika sa...

O, så söt den är! Greanium är en stor favorit hos mig : )
/Cika

Vivishagerom sa...

Åh, denne var fin! Jeg merker meg navnet.

Ha en fin lørdag! Klem

Turid sa...

Så liten og søt. Kjøpte denne på hagemarked på Dokka i sommer, men min har bare tre blader. Håper til neste år. Men takk for titten, det var moro å få se blomsten siden jeg ikke ante hvordan den så ut.

Marit sa...

Så søt den var!