tirsdag 25. oktober 2011

Ikke så vanskelig, tydelig.. eller…

Det skjer jo iblant at man må vanne inne. Det er ikke noe jeg trenger særlig ofte da jeg mest har Hoyaplanter i mine vinduer og de vil ikke ha mye vann, men idag så.. idag skulle jeg vanne. Bak en garding fant jeg dette!

Det må være i hvert fall en måned (,,20.9 fant jeg ut..) siden jeg satte seks potter med frø av Juncus effusus spiralis i minidrivhuset inne, først på badet, siden på stua. Ikke var jeg sikker en gang på at det var frø, i hvert fall ikke spiredyktige. - Surprice!! Det som jeg først trodde var små tuster av mose viser seg være gressplanter, bittebittesmå men like vel.

Originalet har jeg ståendes nede i gangen nå over vinteren, redd for at den ikke klarer seg i boden. Kanskje jeg kan få noen til planter til neste år for flesteparten av frøene har jeg spart for å så til våren..

Eller kanskje dette er en av alle dem som må såes ferske for å spire??  Uff da, grusomme tanke.. men, jeg velger glatt å være optimistisk. Nå begynner jeg med å først være urolig for disse små tuster, siden over nyttår får neste utmaning komme. Spørs om det ikke haster mer enn først antatt med disse plantelysen som skal opp i boden..

3 kommentarer:

Marit sa...

Spennende! Artig at det ble spiring på de :)

Mari Anne sa...

Det er det jeg sier, haging er en året rundt aktivitet. Det bare skifter litt på hva vi driver med.

Mariann sa...

Artig gress! Kjekt at du fikk spiring på det. Det blir spennende framover. Vil tro at det er lurt med litt ekstralys etterhvert, hvis du skal holde det i vekst.