onsdag 27. juli 2011

Två regnfire dager i hagen..

Ferien har begynnt og været har vart snillt med meg. Komposten er endelig tom, eller rettere sagt klar for å fylles opp igjen, og full det blir den. Jeg har fortsatt skjøvle alle stauder som jeg har et overtall av og nå ser fremsiden tom og trist ut..
Fast egentlig ikke, ikke når jeg står nere på bakken, det er kun når jeg står oppe på terrassen og kikker ner. Da ser jeg alle tomme flekker av jord, som jeg sikker får lyst å fylle opp snarest hvis jeg blir stående her lenge..
Men, mye av det som er utplantert er frøplanter og jeg vet jo egentlig at det som er så litet iår kan bli noe stort, større enn hva som får plass, til neste år..
Faktisk er det alle rede nå så fullt at jeg lurer på om jeg ikke like vel får problem med å plassere liljer her mellom staudene som var planen. Men noen vårløk skal jeg kunne klemme ner håper jeg.
Så her langt har jeg halvveis klart å hålle fingrene unna staudetrappa til etter den 14.e.. Dumt å melde seg på noe slik og så la hagen henge der helt vissen og tom.. Men mye vil gjøre mer.. Fire fulle trillebor med stauder er slengt ved komposten, takk og pris fikk jeg et besøk som tok mange av plantene med seg.
Det er ikke lett å gi seg mens ‘leken er god’ da det vokser og er så pass frodig at det ser ut som en villniss i alle bedd.. Klart at man kan dele eller fjerne noe ..
Etter to dager er jeg godt igang, nå ser man jorden på mange steder i hagen, og kanskje jeg beklager meg at det er ‘så tomt’ så føles det riktig bra. Jeg kommer takke meg selv (håper jeg) neste år. Akkurat som jeg gikk amokk med saksen forrige sommer, hekkene ser faktisk bedre ut iår.

2 kommentarer:

... sa...

Det ser veldig fint ut i hagen din, Mia :)

... sa...

Hei igjen :) Glemte å si at jeg kan sende deg avleggere av variegert jordbær etterhvert som det kommer noen. I høst eller til våren. (Hvis du ikke har fått tak i da).
Bare si ifra hvis du er interessert :)