torsdag 30. juni 2011

oh,oh.. mer glede!

Se på denne da, hvilken oppdagelse som ventet når jeg kon hjem fra jobb. Helt utrolig lekker er den, den har liksom for mange kronblad, slik at de bretter seg inn mot midten som små volanger. Enda ikke helt utsprunget men så tjusig.

Men hvem er hun, denne skjønnhet? Jeg trodde det var den nye Clematis ‘Jouiniana Praecox’ som kom med knopp, da det er den som er plantet her i hjørnet tidligere i våres, men det stemmer jo ikke i det hele tatt med bilden. Ikke den andre Clematisen jeg kjøpte samtidig heller, så jeg har ikke forvekslet etikkettene. På andre siden stolpen har jeg en Clematis ‘Piilu’ men den ser jo ikke helt slik ut den heller. Piilu er gul i midten, denne ser mer rød ut. Jeg får vel bare vente og se..

Rosen ‘Gertrude Jekyll’ har funnet veien opp gjennom dette villniss og begynner å slå ut. Spent på å se om den faktisk blir så fyllt som den ser ut til på bilde. Akkurat nå er det så vidt plass, hvordan dette blir om noen år tar jeg da. Pøh, sette en buskrose i en alle rede overfyllt litet bedd..

Roser ja…

L.D.Braithwaite, Austinrosen jeg satte i fjor høst viste sin første blomst så langt ner i ‘krattet’ av alle stauder og løk, så nær bakken at den nesten forsvant. Klarte ikke la være å klippe av blomsten slik at jeg kan nyte den og duften på kjøkkenet. Det er jo mange fler knopper og de kommer høyere opp slik at jeg kan nyte dem ute etter hvert.

5 kommentarer:

Ina sa...

Åh, sådan en smuk clematis. Den er bare fin.
Rosen Gertrude Jekyll er nu heller ikke værst ;-)
Ha' en god dag
Ina
Desværre Rikke, et år for sent. Vi ønskede os nye sidste år til dobbelt 50-års fødselsdag, så der røg de gamle ud. Held og lykke med jagten ;-)

Hilsen Ina
http://annasplads.dk/

Ina sa...

Ups, der skete et heller andet her. Et eller gik vist galt i cut og paste i min kommentar. Sidste del hører ligesom ikke til her. Det var en anden blog ;-)

Hilsen Ina
http://annasplads.dk/

Lisa sa...

Nu blir jag religiös! Den clematisen är Gudomlig!
Amen! (hihi)

Suss o Kai sa...

Oooh så vackert med clematisen O även de andra blommorna Kram Suss

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Så mycket vackert!
Trädgårdarna vi har är verkligen till glädje på många sätt.
Ha det gott
Birgitta