torsdag 5. mai 2011

Hold pottene samlet

Pøh, foreløpig er det ikke fler enn 21 potter som står på denne siden av terrassen. Er der fler?.. Har langsomt begynnt potte mitt gress og kan kaldt konstatere at det ikke er plass i disse pottene til dem alle. Kanskje enda godt at de fortsatt er så pass små..
Skal innrømme at jeg har litt vanskelig å tro at det skal bli noe særlig av disse, men hvis en huske på plengress så vokser det ganske raskt etter hvert.. Gjelder det disse også?
I midten av bildet mangler det en potte, den plantet jeg Hawaiirosen, Hibiscus, i når jeg kom hjem fra jobb. Men, jeg fant det for sikrest å sette potten inntil veggen ikveld og legge noe over. Jeg vill jo helst ikke den skal fryse med en gang.. Sparymalet også noen til potter, hadde tenkt spraye flere men sprayen tokk slutt. Synes nokk det holder med dem som er. Jeg har jo ingen ønske om at alle skal være like heller.
Denne lille dusken i midten er, Myskgräs, klarte ikke la være å plante ut i hvert fall en frøsådd. Selve gresset skal være herdig, men se så liten den er! Skal denne kunne fylle opp potten? 40 cm høy, men hvor bred rekker den bli? Kanskje jeg setter ner en dusk til imorgen..
Den ene Acuros planten tokk jeg vekk to tuster fra og plantet i den vannplantejorden jeg kjøpte. Ja da, de skal ner i dammen men jeg tenkte først jeg kunne drenke potten i vannet her oppe.  Men jeg syntes det ble riktig stilig med noe i baljen også så det spørs om de blir her..
Disse trenger jeg i hvert fall ikke vanne. Jujje meg, hvordan skal dette gå? Gress tåler i hvert fall litt tørke bedre enn sommerblomster. Men litt vann vil de vel også ha. Og hva gjør jeg når jeg er på ferie?  Lurer egentlig på hva jeg tenker på iblant..
Så er det pottene inne som skal ut, og Gojibær, honingsbusk og lakrisrot og sikkert fler jeg ikke kommer på akkurat nå..Nå skal det i hvert fall ikke bli sagt at jeg ikke har noen potter/ planter på terrassen! Tror dette blir bra, jeg.
Ekorrngresset satte jeg forresten i akvariet på terrassen. Tenkte det vil bli som et litet veksthus. Varmt var det i hvert fall i ettermiddag, så varmt at jeg er redd frøene koket der nede.. Imorgen må jeg huske å ta av den lille ventilen på lokket.

7 kommentarer:

Torill sa...

Heisan. Blir kjekt å sjå på krukkene når det blømer på det beste her tenker eg. Og graset er jo eit eige spennande kapittel. Kan nok ikkje sei noko om plassbehov eg. Jammen har du storjobb med å planta i alt dette. Synest det var ei spennande plante du hadde fått tak i , den med kvitløksmak. Her må eg visst vera på utkikk !!

Marit sa...

Så mange flotte krukker du har. Det blir spennende med alt gresset ditt, du har jammen mange slag.

Lisa sa...

Nog har du jobb så du klarar dig!
Det där med att åka bort om man har många krukor, känner jag igen. Det är ett problem om det är soligt och varmt. Bra grannar är att rekommendera, annars brukar jag bära in allt, puh...
Vi hörs!

Stephanie sa...

The pots look cool. Love your arrangement!

Bille sa...

Jeg synes det er flott med krukkehager. En ting er at det pynter opp, men det blir også en slags tradisjonssak å planlegge og beplante. Nå som du har gress i de fleste blir det jo en helt spesiell samling, men sikkert flott når det har vokst seg til! Ulike krukkefarger gir variasjon nok!

... sa...

Det er litt av en samling du har av både krukker og gress :) Kommer til å bli stilig når alt er plantet til.

For en spennende plante du har skaffet deg i innlegget under, jeg skal legge meg navnet på minnet.

Ha en fin helg, Mia :)

krepsemor sa...

Flotte krukker ble det jammen! Det er jo fint at de er noenlunde like, når de skal stå sammen. Det blir mer helhet liksom! Svart er en fin farge, den fremhever plantene. Hva slags maling bruker du? Sprayer du dem inne i en pappkasse? Anne på Moseplassen har en konkurranse gående på bloggen sin, og spraymaling av krukker er jo et kjempeflott tips!