lørdag 28. august 2010

Litt hvitt fra hagen..

allium tuberosum
Enda godt det ikke er snø! Får håpe det drøyer litt enda om enn fiskene nå har flyttet inn, de får nå tilbringe tiden frem til neste juni i et aquarium. Denne kinesiske gressløk må da være siste alliumblomsten som kommer, sist men otrolig vakker. At den dessuten smaker fantastisk er da bare et ekstra pluss. Gresset er flatt og ikke rørformet som vanlig gressløk. Smaken er skarpere og minner litt om hvitløk.
Liatris spicata ‘Floristan Weiss’
Så er det Søyleblomsten, perle evighetsblomst og solhatt som står for det hvite.
Anaphalis margaritacea Echinacea purpurea ‘Alba’
og regntunge liljer, som denne, jeg må holde den opp skal jeg kunne se den der den ligger bak brudespirean ved Pergolan..

Regn ja, vi ligger godt over 200 mm i august, la håpe på en fin september, det er fortsatt mye igjen at gledes over i hagen.

3 kommentarer:

Laila -Karin sa...

Ja vi håper på en flott september.
Her har det plasket ned i hele natt
og det bare fortsetter.
Men akkurat nå titter jeg ut på
de flotte leonarda da vinci rosene
som fremdeles står oppreist.
Ha en fin helg.
Klem

krepsemor sa...

Vi fortjener virkelig en flott september, og vi har hatt fine og til dels varme høstmåneder før, så hvorfor ikke? Nydelige hvite blomster du viser frem her! Liljen din var lekker. Min "Barcelona" blomtrer rikelig nå, men den ligger også med hodet ned, som din. Jeg har planer om å støtte opp flere stauder i dag, som har lagt seg ned, slik at jeg får nyte blomstringen litt lenger før de takker for seg!

Nanne sa...

Fremdeles har du nydelige blomster i hagen som ikke ser ut til å ha tatt skade av alt regnet. Dyktig gartner du har.....Vel, i dag har vi jo hatt en fantastisk dag hittil. Håper helgen fortsetter like bra. Ha en god lørdag.