torsdag 20. mai 2010

Nykomlinger..

Viola labradorica Campanula garganica ‘ Major’ 
Litt nye stauder hører til våren. Disse ble plantert i det store nye beddet på baksiden, som langsom fyller seg opp.. pussig nokk med en del hvite blomster, det har jeg nesten ikke fra før..
Viola labradorica
Campanula garganica ‘ Major’
Dicentra spectabilis ‘Alba’ ( endelig har jeg fått meg en hvit !!!)
Liatris spicata ‘Floristan Weiss’
Dicentra spectabilis ‘Alba’ Liatris spicata ‘Floristan Weiss’
I kjøkkenhagen fikk jeg satt to nye timian i stedet for noen jordbær:
Thymus citriodorus ‘Doone Valley’  -  Thymus praecox var. pseudolanuginosus
Thymus citriodorus ‘Doone Valley’ Thymus praecox var. pseudolanuginosus
Newcommers.. in spring I can’t stop myself and new beds means new plants..julhyasint många år gammal
Idag har det varit lummert og en del småregn, men varmt. Det har ikke stoppet meg fra ut i hagen. Sådd fler frø i terrassen bak mot garasjet, blant annet rosenbønne og erter i tillegg til sallat, spenat, rødbeter og ringblomster. Nå har jeg ikke mere flekker å så på…
 

8 kommentarer:

Gudrun sa...

Örter är härliga. Timjan är en riktig favorit och underbart god.

Önskar dig en härlig helg

Christin sa...

Urter er et must enten man planter dem eller har de i potter.
Nyt dagene, varmt her og noe lummert, kanskje det kommer tordenvær snart.

Anonym sa...

he..he.. da kan du ta mine 8 tønner land i dk :))) det er masse bare flekker der :)))

aner ikke hva noe av dette du har plantet er men, jeg regner med det blir fint:))

var ikke akkurat småregn her i dag.. så ut som ei drukna katt etter byturen i dag..

ha en rolig kveld.. og pass på ryggen nå!!

klem

... sa...

Her har det også småregnet og vært varmt, med litt lyn og torden etterhvert.

Så mye fint du har plantet. Hvit løytnantshjerte er så fin, jeg plantet i fjor, nå starter blomstringen :)

God helg :)

Stephanie sa...

I so excited for your kitchen garden. I have only two little pots of herbs (rosemary and mint). I know it is really nice to have fresh herb or vege readily at home.

Btw, your newcomer is another gem. Love the dainty blue flowers.

Vicky sa...

Visst är det underbart med allt nytt som kommer på våren, vare sig det kommer upp nytt i rabatten eller om en ny kruka hittar hem från affären så är det lika roligt.

Kathrine sa...

Mye lekkert! Skal bli morro å se de i blomst etterhvert.

:-)

Torill sa...

Ja, det er kjekt å planta nytt og venta på å få sjå korleis det kjem til å sjå ut... God pinse !!