tirsdag 25. mai 2010

Nå er det fullt..

 verbena ..sa jeg til besøket i helgen. Da hadejeg nettopp vart en bitteliten tur til Lier Planteland, fredag,  etter 2 verbena.  Jeg skal ikke ha så mange potter iår, i høstes gravdes innholdet av alle potter med sommerblomster ned i kjøkkenhagen som jordforbedrer og nå har vi skrudd vekk alle åtte balkongkasser. Over ti års gamla pelargoner fikk en verdig begravning i komposten. Jeg liker ikke å vanne men ikke klissvåte potter og blomster heller, fjorårets først knusktorre og siden regntunge vær sitter fortsatt godt forankret i hukommelsen..Men en 6-pakk Margeritter ble likevel med, må jo ha noen potter i rosenhagen, på benken min sønn laget til meg et år og i nøkkelhullet.. Men uffa meg så tomt det ser ut inne i pergolan. Må nokk ha noen stakkers få til..

margeritterFriday shopping; I wasn’t planning on having any annuals this year. I thrown all of them away last year and now we removed those balcony baskets, all eight of them. I neither like to water nor the rain full pots we had last year. But 2 Verbena, on the terrace, I just had to have and six of those white ones, for the rose Garden..Now I think my Pergola looks empty.. might be I’ll buy a few more..

fingerborgsblomma

Toåringer er bedre, to Revebjelle, Digitalis exelcior hybrid ‘ purpurea’, til den store rammen på baksiden. De på forsiden fra forrige sommer håper jeg innerlig jeg ikke har luket vekk frøplantene til.

.fröplantor

Biannual; two pots of Foxtail, in the backside frame. The ones I planted in the front yard, I hope I will not weed away those small seedlings..

Phlox paniculata murreva

Så stauder.. Hvem kan motstå flere stauder.. alle satt i rammen på baksiden de også..

Høstkloks - Phlox paniculata ‘ Starfire’

Kryptorskemund – Cymbalaria pallida

Moskus Kattost – Malva moschata ‘Alba’

Humleblomst - Geum hybrid ‘ Lady Straheden’

Humleblomst – Geum chiloense ‘ Mrs Bradshaw’

..så da delte jeg og flyttet like så godt en oransje Humleblomst jeg har siden førr, plantet langt tilbake.. får jeg plass skal jeg flytte de andre jeg har også, så får jeg alle sorter samlet på et sted..

vit myskmalvaHumleblomst

Perennials I just can’t resist, bought a few more for the back yard.. those two Avens I bought will have to company I think of all the rest of Avens I have from earlier..now I only move one orange coloured one. Two pots of Parsley and a grass plant, Quaking grass also got a ride home to my garden this last Friday, and afterward I concluded; – now it’s actually full, no more planting space left..

Humleblomst Humleblomst   

Darrgräs Så med en potte av Briza media , Hjertegrass, og to potter persille måtte jeg bare langsomt konkludere med at nå er det fullt !!Persilja

Men, det var det visst ikke for siden kom mandagen, annendag pinse…

 

1 kommentar:

sweetbay sa...

I love the color of the Verbena. I think trying to resist growing Digitalis is futile, it's so cottagey and elegant at the same time. Can't wait to see your Geums.