lørdag 1. mai 2010

Mitt tuntre..

seljeknopp 
tuntreNå er det knopp i min hengeslje. Den fungerer som mitt tuntre på terassen, plantert i en utgave av Versaillekasse, ikke riktig da, mangler vel koglene på hjørnen, men da den var ny, for ti år siden, var den ganske stilig.. Jeg hadde først en sjersminbusk her men den ble for stor så de siste åren har altså hengeseljen fått vare her..
 versaille kasse
Jeg klippte seljen tilbake i høstes, om det er riktig eller galt vet jeg ikke, men greinene blir jo til slutt lengre enn treet selv. Jeg prøver å klippe rett under et utadrettet skudd, da blir seljen bred som et paraply, men noe særlig høyere ser den aldri ut til å bli..
hengeselje seljebeskjæring
Men nå blir denne kassen et minne for seljen skal nå flytte, kassen holder ikke sammen lenger. All jord som er oppi ( 10 x 80 liter !!) kommer godt med i den nye rammen på baksiden. Håper bare den tåler dette..

Ingen kommentarer: