torsdag 1. april 2010

Priklet stauder..

 DSC_0015

DSC_0016Så har jeg til slutt prøvd å prikle min sådde Pimpernell, Sanguisorbia Minor, det er lenge siden den spiret og egentlig borde jeg ha gjort det for lenge siden.. Klarte få især 8 planter, så nå er det bare å se om det blir noe.. Eller så har Cikoria også spiret, men de er vel enda litt små.. Jeg borde lære meg noen gang at frø og meg ikke hører sammen..

   DSC_0017

Especially when it comes to seeds, there are no green fingers to be found in this household..

12 kommentarer:

Christin sa...

Har litt problemer med frø jeg og. Tomatene mine kommer seg bra, men det andre jeg sådde er tragiske greier, så her bærer det avsted til plantasjen for innkjøp av stiklinger.
Nyt dagen :)

Mia sa...

lycka till med din plantering...jag är inte heller så bar på att så, jag köper hellre plantorna så vet jag att det blir bra.
Glad påsk

Nanne sa...

For meg, som er en uvitende amatør i faget, ser det ut til at du klarer dette med frø meget bra!!

bp Hage sa...

Joda, kjent fenomen det der. En kaster alle frøene oppi med den tanken at det er ikke alle som spirer.. men noen ganger gjør de jo det. He he.

Du. er det ikke på tide å få bort snøen fra bloggen eller?

Unknown sa...

Oj, beklager, forrige kommentar er fra meg. Bare at jeg var logget inn med feil konto.

IngunnBW sa...

Hele Sanguisorbiaslekten erhar nydelige planter synes jeg, og du får 8 stk :) Synes det er kjempebra jeg! Frø er gøy :) Men jeg har det med å så alle frøene i en pose når de er bittesmå, det virker jo så lite. Når det er 700 små frø i en pose, blir det matter med spirer. Det nytter jo ikke å prikle alt det! Jeg har endel prikleklare på planterommet nå som skal få egne potter i løpet av påsken. Ha en fin søndag da Mia!

Lillebeth sa...

Kanske behöver de lite tillskottsljus? Önskar dig en riktigt Glad Påsk!

Margrethes hus og hage sa...

Hihi, frø og meg er heller ikke verdens beste kombinasjon, men noe lykkes da hvert år, så får man glede seg over det som går bra. En trøst er det at det er mye fint å få kjøpt på gartneriene etter hvert, og det er litt mer robuste saker enn de bittesmå spirene som titter opp her hos meg.

Ønsker deg en fin påske videre. Hilsen Margrethe

Bea sa...

Trevligt med sådder och halva nöjet är spänningen om man lyckas eller ej :)
Vet du jag räknade idag mina såbyttor med olika sorter som grott - 32 st (!!) och därtill finns många kvar som väntar på aprilsådd :)! Fniss...undrar hur många sorter som egentligen blir något att plantera ut, det kommer att vara betydligt mindre.
Lycka till med dina små plantor!
Önskar dig en Glad Påsk! /Bea

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Pimpinellerna är söta. Lycka till med sådderna.
Glad Påsk
Birgitta

Linda sa...

Jeg burde også prikle nå, det må jeg gjøre i morgen. Kvier meg litt da jeg ikke har gjort det noe særlig før...
Men ha masse lykke til med dine:) Klem

Vicky sa...

Vad flitig du är. Jag har inte kommit igång med frösådderna än, tänkte ta det efter påskhelgen.