søndag 18. oktober 2009

Syv sannheter dere kanskje ikke visste fra før !

Maria med bloggen Allt kan grönska utfordrer meg med denne Awarden, til å fortelle 7 ting om meg selv. Nå har jeg fortalt ganske mye om meg selv i det siste og dere som har prøvd vet kanskje att det ikke er bare enkelt alle ganger men jeg forsøker en gang til.

La se;

flygfoto Nortuna1. Jeg er oppvokst på landet og liker meg egentlig ikke i storbyen, men her bor jeg, midt i et stort boligbyggefelt, slik blir livet iblant.







DSC000022. Mitt hjem er der hvor jeg legger min hatt, jeg er hjemmekjær og meget uvillig til å forlate mitt hjem hvis jeg ikke trenger





3. Jeg elsker alt som spirer og gror, hagen om sommeren, potteplanter om vinteren. Hagearbeid er som balsam for sjelen.





4.Jeg er meget glad i å stoppe ting i min munn, nyter uhemmet av god mat, kaker og sjokolade, synes det er en fryd å kunne hente ingredienser fra egen hage. I sommerens matretter er persille et must og ikke kun som pynt på tallerken.




5. Jeg tåler godt å bli møkkete, særlig hvis jeg blir det etter et skikkelig kraftetag, møkkete og såre muskler, hvilken herlig kombinasjon.







6.Jeg er urusel på navn, både hva gjelder planter og mennesker dessverre, men husker godt telefonnummer og andre tall..







7. Liker å lære noe nytt, stadig finnes det nye ting jeg ikke visste fra før, har kanskje å gjøre med at jeg kan så veldig lite fra før, men etter 40+ fester seg ikke kunnskapen så lett ..

DSC00025

.. jeg lurer fryktelig, for eksempel, på om dette kan være den Clematis viticella ‘Rubra’ som jeg fant etiketten til i boden når jeg ryddet det siste igår .. husker ikke..

DSC00032

10 kommentarer:

Maria Berg sa...

Aj, aj kommer man inte ihåg saker efter 40 jag är ju snart där.

Nej namn på både växter och männikor är inte lätt att komma ihåg.

Stoppa saker i munnen som man själv odlat är underbart och vilken glägje det är att odla.

Tack för dina svar, MB

Stephanie sa...

Your parsley is really a useful plant. Your garden is a complete one with both flowers and edible plants. I am sure you missed the country living very much.

Thorins Trädgård sa...

Hallå Mia, jag känner igen mig. Jag är tokigt hemkär och vill helst inte åka någonstans. I maj är det som värst och nästa år ska jag ta en vecka ledigt bara för att få springa runt i trädgården och fixa.

Ha det bäst!

Marit

Hannes hage sa...

Så gøy å lese om deg, også så flott presentert med bilder som illustrer teksten.

Åsa! sa...

Så roligt att läsa Mia. Jag får läsa sakta för att förstå norskan, men det är riktigt roligt!
Jag har också så svårt att komma ihåg namn, ibland kan det bli riktigt pinsamt!

AnnA sa...

Hej Mia!
Njäe, om minnet blir sämre efter 40, är det illa med mig, som alltmer närmar mig den andra nollan, vilket jag knappt själv fattar...
Men OK, lite klädsamt disträ är nog många kvinnor, men det beror nog på hur många järn de har i elden. Och man får tex lära sig att inte samla på sig oviktiga minnen, som tex saker man kommer på på jobbet på fredagen, skriver man upp, för att komma på dem på måndagen, och inte irritera hjärnan när man är ledig, och pysslar med andra trevligheter. Personnummer och telefonnummer, som går att komma på på annat sätt än via sitt eget minne, ska man inte heller reta hjärnan med.
That's it!
ha en bra vecka, Mia1
hälsn
AnnA
PS! Lite irriterad på mitt minne har jag ändå varit idag, när jag inte kom på var jag grävt ner en viss ros, och denna gången har jag dessutom glömt bort att skriva upp var.DS.

Bea sa...

Härlig läsning Mia!
Undrar bara om den andra bilden från ett vackert stenparti är ditt? Otroligt imponerande med kantsten och allt!
Hmm..undrar om jag får till min stenmur nästa sommar!? Stort projekt och tungt!
Må gott! /Bea

Kathrine sa...

Morsom lesning, og det med å huske ting/ikke huske ting, gjelder nok mere og mere etter 40 ja,)

:)

Vilt og vakkert sa...

Heisann!
Uansett navn, skjønn er i den i alle fall...

Tror ikke på deg, du kan ikke oppsummeres i sju punkter, Mia!!!???!!!

Carol sa...

I cannot read this post for google is not translating for some reason... but Mia I must comment on your last two photos of the clematis... especially the last one... stunning! Beautiful! Carol