søndag 20. september 2009

det er ikke størrelsen det kommer an på…

DSC00020 4

Nå blomstrer min høststorkenebb / Geranium enderssii. Liten og søt med rosa blomster men jeg klarte ikke å gjøre fargen rettvise hverken på dag eller kveld…

My little French Cranesbill is blooming, small and sweet with pink flowers, unfortunately I couldn’t get the colour right, neither on daytime nor in the evening.. 

8

Lille Ballerina ( Geranium cinereum) avsluttet aldri sin sesong, hun viser fortsatt opp sine fjær, en liten plante kanskje men hennes underbare blomstrer fanger øyet..

Little Ballerina ( Geranium cinereum) never ended her season and is still showing of her feathers, a tiny plant perhaps but lovely eye-catching flowers..

 7DSC00012

Slik ser blomstrene til perleevighetsblomsten ut når knoppen slått ut..

This is what the flowers of my western pearly everlasting looks like ..

5 6

Denne lille campanulen fant jeg bak en annen staude da jeg var ute med saksen, utrolig hvor fort man glemmer, denne må jeg ha plantet i fjol, nå som den fikk litt mer lys begynte den å blomstre..

This little campanula I found behind others perennials when I was trimming, unbelievable how quick one forget, must have planted this last year and now as it got some more light it started to bloom..

9 kommentarer:

sweetbay sa...

Beautiful flowers... and I love Geraniums and those are very lovely. The first one looks a lot like the Geranium that grows wild here.

Hilde sa...

Helt sant - størrelse er ikke interessant, men variasjon, og ikke minst lengden på blomstringstien er viktig for meg... Dagliljer er mao ikke min favoritt, men den har et praktfult løvverk... alt har sin glede, og de små rosa er nydelige når man bøyer seg ned og kikker litt nærmere på de...
Hilde

Stephanie sa...

Mia, hello and I hope you have had a wonderful weekend. The western pearly look strange but delightful. It is nice to see these kind of strange looking flowers. I like the campulas also. The blue is beautiful. Have a restful evening!

Merja sa...

Little Ballerina hamnar nu på min Vill-ha lista. Otroligt söt!!

Vilt og vakkert sa...

Hei, synes å kjenne igjen den lille unselige, men skjønne blomsten, geranium cinereum. Den er ettårig , ikke sant? Jeg fikk den i alle fall aldri igjen!
Men jeg glemmer den aldri...

Thorins Trädgård sa...

Hallå Mia, ballerinan är ju superfin! Vilka ådror den har i kronbladen.

Marit

Katarina sa...

Så söta blommor du har i trädgården! Lilla Ballerinan är så fin med sina randiga blommor...

Anjas Hill sa...

Söta nävor! Campanulan är verkligen läcker!/Anja

Unknown sa...

Så vackra blommor du har i din trädgård!Det är så fint med rosa och blå blommor. De harmonierar så fint tillsammans. Den lilla Ballerinan är fantastisk i sin teckning-så annorlunda. Vackert!
Du tar fina bilder Mia!Verkligen!