søndag 5. juli 2009

Litt for ivrig som vanlig..sukk…

DSC00022 Ja da, jeg gikk løs litt vel hardt på hekken med saksen. Jeg skylder på varmen, 30 grader, svett og sol, jeg tenkte ikke helt klart. Kanskje jeg rent ut av hadde solstikk… Jeg har “førsømt” denne hekken de siste to åren. Førsømt er kanskje feil ord, men jeg har tuktet den med hekksaksen og nå straffet det seg. Greinene i skjelettet var blitt så alt for lange. Nå som jeg tenkte jeg skulle klippe den litt tilbake blev fristelsen så alt for stor til å klippe den mye tilbake. Nå blir jeg altså sittendes hele sommeren uten min elskede dekkende hekk opp mot veien. Hei alle sammen, her er fri innsyn. Fy så hemskt!! Klipp, klipp, sett saksen i min hånd og jeg klipper i vei. Først litt her og siden litt der. Har jeg først tatt så pass så kan jeg jo like så godt ta litt til.. klipp, klipp.. ikke la meg stoppe nå og ta en pause for da ser jeg hvor elendig hekken ser ut, skal jeg bli ferdig så er det bare.. klipp, klipp.. Na, slik ble det!!!! Jeg har nå en gang besluttet at jeg skal ha en hekk med gjennomgående stamme, ikke en masse rot, stammer, greiner og annet hit og dit. Jeg har da sett hvor pass vid og stor en hekk av Lind kan bli. Nå kan jeg i beste fall håpe at det har vokset ut noen blader for det er høst og bladen skal ned på bakken…

 

Ingen kommentarer: